Tuesday, December 30, 2008

sehari di Kg. BALUN

ok.. aku mulakan dengan definisi BALUN :

as per wiki .. here ..
as per DBP .. here .. dan korang search Balun..

aku nyer definasi... cerita balun!! ngahaha.. lucah!!


dah.. habis kat situ, so sekarang neh aku nak cerita peristiwa di kg. BALUN.. (ngahaha.. aku mesti nak gelaknya bila sebut perkataan neh.. so kalau korang pun sama, bagitahu aku supaya aku tahu aku normal..)

peristiwa neh terjadi pada 27 dan 28 hb december lepas, 2 hari selepas tragedi santa mencukur jambang.. aku ajak jugak si santa pergi sekali tapi dia terpaksa buat overtime, ye la.. hari krismas ari tu dia tak sempat nak hantar sume hadiah2 tu.. so kepada sesiapa yang rasa diri dia berkelakuan baik sepanjang tahun lepas tu dan belum terima hadiah, jangan bersedih.. santa mungkin mengunjungi rumah2 anda dalam masa terdekat neh.. dan kalau anda nampak dia berjambang, itu bermakna dia memakai jambang palsu.. serius.. aku jumpa dia ari tu selepas dia cukur jambang dia.. bakal pak mertua marah simpan jambang panjang2 dia cakap.. ngahaha.. (cool beb.. aku main2 je..)

hurm.. aku nak cerita detail pun takde idea nie.. so aku post gambar2 je la... gambar kan boleh menceritakan 1001 perkara.. kan2?? so here serba sedikit gambar dengan sedikit cerita dari aku punya perspektif.. ngahaha.. the rest, use your own imagination..





..bukan pekerja2 di Felcra Serigala, tetapi pembancuh2 sirap.. penghilang dahaga..





"ok, cuba awak bacakan saya rukun negara"
"haa.. saya nak kawin nie tok, bukan nak main2!!"
" aku suruh, buat je lah.. kan aku bagi soalan lagi mencabar kan.."
"ok tok, sorry2"





"ok, pass.. skarang cuba tepuk pengakap pulak"
"aiseymen.. saya dulu join PBSM je tok..."
" argh... alasan, ko nak kawin ke tak neh??"
"ok2.. saya try test buat"






"haa.. boleh pun, ok.. aku nikah kan kau.. bla..bla..bla.."
"ok tok.. roger.."
"pehal lu jawab macam tu, ko tak pegi amek kursus kawin ke??"
"laa.. tak boleh ker tok. dah sah tak neh??"
" argh.. banyak umah lagi aku nak pegi neh.. kira sah la.."
"orait bebeh.."





.. telur2 ketua kampung diarak bersama, susah nak cari woo..




"orait bebeh, jom kita membuat onar di dewan sana"
"iye2, tapi slow2 la sikit.. jgn gelojoh sangat.."






.. antara penduduk2 kampung seberang yang hadir menghabiskan lauk-pauk..
..dan baju sama colour ngan langsir (??) adalah sangat tak cool.. ngahaha..




ok serius.. SELAMAT PENGANTIN BARU BRO..




tu je la kot.. malas dah aku nak upload lagi .. ermm, satu lagi..





tah.. rasa ape tah.. ngahahaha... ( aku rasa nama kampung neh amat lawak, dan beritahu aku kalau korang pun rasa macam tu.. so aku tahu aku neh normal..) tapi better than Kg. Balun la... lucah!!



... it's red, and I really want to beat it down so bad..

No comments: