Friday, January 16, 2009

tidak cukup

baca entri si fynn dulu.


ok, sekarang "ketidakcukupan aku".

memang banyak jugak la situasi 'tak cukup' ni terjadi kat aku. tapi aku rasa bukan kat aku saja la, aku bet semua orang pernah alaminya. aku berani potong kuku la.. (potong jari sakit woo).. ngahaha.

dan benda ni terjadi dengan tak ada timing langsung.. sama macam situasi2 buruk yang lain la.. sesuka hati dia je nak jadi, tak ada nak bagi lampu kuning ke.. apa ke..

time gembira gila anjing, dia boleh muncul..
time sedih tahap gaban, dia boleh timbul..
time ko dah fed up nak hidup, pun dia boleh berlenggang datang..
kadang2, time sembahyang pun dia jengah jugak..

memang bangsat la kan..

tapi, pernah kita fikir??..
kalau situasi ni tak pernah terjadi, dengan kata lain.. kita selalu cukup, apakah nasib kita tidak seperti hari ini??

mungkin memandu 5 series??
atau mungkin bekerja di 7/11??

mungkin..
mungkin tidak..

tapi bagi aku, ada hikmahnya 'ketidakcukupan - ketidakcukupan' ini..

sehinggalah pagi semalam..
dimana aku tidak mengerti apakah hikmah disebalik ketidakcukupan yang berlaku..

" rm1.20 bang.." cashier yang cute gila anjing..
"shit!! dompet kat dalam keta" kata aku dlm hati la..

ah.. parah, macam mana aku nak jumpa cashier yang cute gila anjing itu lagi..


... maybe god have a better idea

No comments: