Tuesday, February 17, 2009

wah.. excited nyer mereka




... pasar siti khadijah (betul ke eja??) ...


2 minggu lepas punya cerita..

"yo, jom pegi kertih.. kita pegi amek gambar penyu"
"penyu ada naik ke kat kertih?? ko buat alasan nak pegi mcd kan??"
"weh, aku pun pro hitler gak sekarang.. ala.. diorang ada buat sanctuary penyu gak kat sana. ma' daerah tak silap aku tempat dia.. ko tak geram ke tengok gambor zizi tu??"
"geram la.. ok petang neh kita pegi"
"bereh!!"


so petang tu,
setelah berpusing2 cari tempat tu..
menapak lebih 1 kilo..
lari dari babi ( serius shit!!)..
berpeluh tahap anjing..
haram.. sekor penyu pun takde..

cuma ada sorang manusia jer kat dalam kawasan tu.. tu pun tidur..
jantan pulak tu.. haih..

dan kami pulang dengan hampa..


then 2 hari lepas..

aku pegi kota bharu ikut rombongan kak peah..
ala, pegi nak try sembahyang zohor kat masjid muhamadiah je..
sambil2 tu pusing2 pasar siti khadijah..
usha2 anak dara dan mak dara dlm pasar..
tiba2...
haram jadah..
nak tahu apa yg aku nampak??
telur2 penyu penuh atas pasar..

barulah aku tahu..
diorang eram telur penyu kat sini rupanya..
kalau dari dulu aku tahu..
mungkin tak kena kejar babi minggu lepas

haih..


... ah, perempuan dan telur
, suka sangat!!




No comments: